Bukse - Cubus / Topp - Bikbok / Skinnjakke - Mango / Solbriller - Komono / Veske - Mansur Gavriel

 

 


 




 

 

 





 

 

Det beste jeg vet for tiden er taco. Alle slags varianter. Egentlig er det ikke den tradisjonelle tacoen jeg pleier å lage når jeg sier jeg lager taco, men alt som kan pakkes inn i en lompe går under betegnelsen taco her i huset. Favoritten for øyeblikket er kylling med salt, pepper og hvitløkpulver, friske grønnsaker, rømme og salsa og selvsagt lomper. Lomper må være noe av det beste jeg vet! Så mye gøy man kan lage også smaker det jo såå godt. I tillegg er disse mye sunnere enn tacolefser. En stor pluss hos meg hvertfall. Et annet tips og noe jeg måå ha når jeg spiser "taco" er fersk lime som man skviser over før man spiser. Mmm så friskt og godt.




 



 

 

 


 

 

Kjole - Berskha / Sko - Mango / Veske - Mansur Gavriel / Solbriller - Komono

 

 

I dag er det faktisk sommer her i Bergen. Og til min store fortvilelse gikk jeg på skolen i både bukse og strikkegenser. Det første jeg gjorde når jeg kom hjem var å vrenge av meg klærne og hoppe i denne superkomfortable kjolen. Jeg kjøpte den da jeg var i Barcelona i sommer. Har faktisk bare brukt den en gang siden jeg kjøpte den. Har vært så dårlig vær i Bergen siden jeg kom hjem. Men nå når gradestokken viser godt over 25 grader kunne jeg endelig grave frem sommerkjolen igjen. Skoene er noen gamle favoritter som jeg kjøpte på Mango for en god stund tilbake. Faktisk så selger jeg de på snapsale om du er interessert. Du finner snapsale-en min HER. Ha en fin dag ♥ 

 

 




 


 

Mmm så friskt og godt. Her om dagen da jeg verken hadde lyst på havregrøt eller egg, fant jeg ut at jeg skulle prøve meg på en smoothie bowl. En frisk og mettende variant. Denne inneholder en halv avokado, bringebær og vann også er den toppet med en banan og en neve sprø kokosflak. Gleder meg allerede til å teste ut flere forskjellige varianter.  

 




 

 



 

 

 

 

Denne uken startet med en 5 kilometers joggetur. Denne dagen var det ikke motivasjonen helt på topp, men likevel tok jeg på meg joggeskoene og fikk økten gjort. Følelsen etterpå er så deilig. Som oftest når jeg har anledning liker jeg å få unnagjort dagens økt før skolen begynner. Da har jeg god tid etter skolen til å gjøre det jeg vil  ♥  

 

 




 

 


 

 

 

Jeg virkelig elsker de små detaljene. De man gjerne ikke legger merke til med en gang, men som man må se litt etter. Dette skinnbelte inspirert av western er en stor favoritt for øyeblikket. Jeg fant det på Hennes & Mauritz da jeg var i Spania i sommer. Og det har vært en stor hit siden.  

 

 









 




 



 

Blogge minst en gang om dagen - Blogging er noe jeg virkelig liker. Da slapper jeg skikkelig av. Dette er min hobby og det er dette jeg liker å gjøre på. Derfor skal jeg faktisk sette av tid til å gjøre det jeg liker, nemlig blogging. 

 



 

Ikke kjøpe noe - Denne uken vil jeg prøve å ikke kjøpe noen verdens ting. Jeg lever gratis hjemme og jeg skulle ikke hatt noen grunn til å bruke penger på mat nesten hver eneste dag. Klær og ting har jeg også mer enn nok av.

 



 

Finne frem antrekk dagen før - Hvor deilig er det ikke å stå og bare tråkke i et ferdig planlagt antrekk? Helt fantastisk. Med dette sparer jeg mye tid og stress før skolen. 

 

 

 

 





 

 

I dag er det søndag, og etter min mening en av ukens beste dager. På mine søndager liker jeg helst å ikke ha noen planer. Ingen alarmer ingenting som vekker deg. Min drømme søndag er å våkne i armene til kjæresten, spise en sen, god og næringsrik frokost før vi bruker resten av dagen på å slappe av i sengen. Ahh deilig. På søndager liker jeg også å gjøre meg klar for neste uke. I dette innlegget tenkte jeg at jeg skulle dele mine beste tips til ting man kan gjøre på en søndag. Selv liker jeg å få gjort ting jeg gjerne ikke får gjort i ukedagene i helgene. 

 

Dra på kino og se filmen du lenge har hatt lyst å se

Ahhh hvor deilig og avslappende er det ikke å dra på kino med noen man bryr seg om. Se en film man lenge har hatt lyst å se men aldri har fått tid til. Kjøp med deg popcorn, smågodt, brus og alt du måtte ønske. 

 



 

Fjelltur

Noen søndager har man mer energi enn man pleier. Da er det deilig å koble av med en rolig fjelltur. Ring venninnen din eller bare gå alene. Noen ganger trenger man å være litt alene, koble litt av. 

 

Filmkveld i sengen

Noen dager liker jeg bare å tilbringe i sengen. Med en god serie eller film, sammen med den kjæreste jeg vet. Spis frokosten, middagen og kveldsen i sengen. Ikke gå ut av den mer enn du må. Bare kjenn på den deilige følelsen av sengetøyet mot den bare kroppen.

 



 

Lag noe du virkelig har lyst på

Hjemmelaget pizza, brownies, pannekaker eller hva du måtte ønske. Bruk god til og lag det gjerne fra bunnen. Inviter din beste venninne, din mor eller kjæresten din med på matlagingen. Så lager dere maten sammen og nyter den sammen etterpå. 

 



 

Spakveld 

Jeg tror dette må være mitt favoritt punkt på hele listen. Dere som har lest bloggen min vet at hver søndag prøver jeg å sette av litt tid til pleie av hud, kropp, hår og negler. Rett og slett en liten spakveld med meg selv før en ny uke. Jeg er avhenging av at neglene ser fine ut og pleier derfor hver søndag og bytte ut slitt neglelakk. Ta deg en lang dusj, smør deg inn i gode kremer, ta ansiktsmaske og gjerne en hårkur. Har du ikke ansiktsmaske eller hårkur kan man lett lage en selv. Søk litt rundt på google så finner du alt du trenger. Min favoritt maske er som sagt fra Lusj. Bruker den enda og jeg ELSKER den!




 

 







 

 

Endelig fredags folkens! Ahh så deilig det skal bli med helg. Man setter så mye mer pris på helg når man går på skole. Denne uken har jeg også jobbet to dager, noe som gjør at det var litt ekstra godt med helg. Denne helgen skal jeg bare kose meg med gode venner, kjæresten, mat og litt trening. Planen er også å få gjort litt lekser. Nå venter jeg på at kjæresten min skal komme på besøk så vi kan lage noe god mat og se en film. Ahh deilig! Ha en fin fredag alle sammen.

 

 


 




 

 


 

 

Ny uke, nye ukens mål! Den forrige uken har målene for blitt gjennomført litt sånn halvveis. Jeg har ikke kommet skikkelig igang med rutinene jeg hadde før sommer og jeg hadde nesten glemt hvor travelt det er å gå på skole. Lurer på hvordan det skal gå når jeg begynner på jobb denne uken. Har allerede uken fullbooket! Jaja, mange som klarer å kombinere jobb, skole, venner og kjæreste. Så det skal nok gå fint med meg også. Alt handler om prioriteringer! Denne uken vil jeg fokusere på skole og trening! Komme skikkelig igang med gamle rutiner.

 

Lage lunsj dagen før - For å spare litt tid og penger skal jeg denne uken lage lunsj kvelden før. Jeg håper også at jeg skal få til å lage en liten foodprep der jeg lager lunsj til noen dager når jeg først er i gang. 

 

Trene minst 5 ganger - Trening gir meg så mye. Både selvtillit og energi. Derfor har jeg satt dette som et mål. Jeg tror jeg skal få til 6 økter denne uken, men vil jeg slappe av en dag skal jeg heller få lov til det. 5 økter er mer enn nok.

 

Drikke mer sitronvann - Sitron inneholder så mange viktige næringsstoffer og jeg leser stadig nye artikler om hvor bra sitron er for kroppen. Nå skal kroppen renses og jeg skal drikke hvertfall et glass med vann og sitron. Frisk, godt og bra for helsen. 

 

 




 

 

 





 

 

Cæsarsalat er noe av det beste jeg vet og i det siste har dette vært det jeg har bestilt når jeg har vært ute å spist. Men som mange vet så er ikke den salaten man får på restaurantene spesielt sunne. Derfor tenkte jeg at jeg skulle prøve meg på en her hjemme. Resultatet ble helt nydelig! Super raskt, enkelt og godt. Alt er laget fra bunnen noe som gir en mye bedre oversikt over hva man får i seg. Dressingen lagde jeg superenkelt av en boks lett rømme, hvitløkpulver, pepper, lime og litt salt. Kyllingen bare stekte jeg hel før jeg "rev" den opp slik som pulled pork. Mmmm. Etter det blandet jeg dressingen sammen med kyllingen. Krutongene lagde jeg også selv av ingrediensene under. Skjær skivene i passelige biter, strø over krydder, vann og olivenolje og stek i ovnen til de er sprø. 

 

Grove krutonger

 

1-2 grove skiver skjært i biter

Pepper og hvitløkpulver

Olivenolje 

Vann

 

 




 



 

 

I en hektisk hverdag er ofte treningen som blir nedprioritert fordi folk gjerne tenker at trening det tar tid. Det er ofte jeg selv gjerne dropper treningen fordi jeg ikke har tid. Men det hele handler om prioriteringer. Med en plan for dagen er det lettere å sette av en time til trening. For en time det er mer enn nok til at både melkesyren og pulsen stiger. Derfor tenkte jeg å dele mine mest effektive intervaller med dere. Dette er intervaller som tar alt fra 30 minutter til 45 minutter. Alt etter hvor mye tid du har. Men husk, det viktigste av alt når det kommer til intervaller er å velge en fart slik at du klarer å fullføre alle intervallene du hadde planer om. Løp heller lik saktere og fullfør alle 10 løpene enn å stoppe på 8. Husk også å varme godt opp før du begynner.



 

45/15

Disse intervallene er super effektiv og er de jeg bruker mest selv. Det jeg liker med disse er at man selv kan bestemme hvor lang og hvor hard økten skal være.

Slik gjør du: Du løper i 45 sekunder før du hopper av og setter beina på sidene i 15 sekunder, før du gjentar dette så mange ganger du vil. Jeg pleier å ta 10 eller 15, men har også tatt 20 når jeg virkelig var i form. Prøv gjerne først med 10, ta deretter en pause på 2-3 minutter før du løper 5 til. Etter noen ganger kan du ta vekk denne pausen og gjerne økte tempoet og legge til noen flere. Det viktigste er å gjennomføre økten du har satt som mål.

 


 

1 min på / 30 sek av

Disse intervallene er hakke hardere enn de over. Her må man løpe litt lengre(gjerne på samme tempo som 45/15) og vil derfor gjerne kjenne mer på melkesyren og pulsen.

Slik gjør du: Du løper i 1 minutt også har du 30 sekunder pause før du tar neste. Her pleier jeg å ta 10 stykker. Men man kan også variere antallet her. Sett deg gjerne som mål at du skal klare 8, neste gang tar du 9 også 10. Og vips så klarer du 10 uten noe problem. Man regulerer også farten. Velg en fart du er komfortabel med og velg en fart slik at du klarer å gjennomføre alle du hadde planlagt. Med tiden kan man øke tempoet og kanskje legge på noen ekstra intervaller. 

 

 



 

 

400m x 8

Disse prøvde jeg for første gang på onsdag og jeg digget de. Disse er tunge og går litt mer på utholdenheten din. Perfekt for deg som ikke liker å løpe så fort og kort, men som gjerne liker å løpe litt lengre.

Slik gjør du: Start med et behagelig tempo og skru heller opp eller ned under løpet. Her skal du enkelt og greit løpe 400m før du tar en pause på 30 sekunder og gjentar dette 8 ganger(eller det antallet du måtte ønske). 

 

 

 

 

4x4

Disse intervallene svir bare jeg tenker på de. Definitivt de tyngste på denne listen. Det synes hvertfall jeg. Her kan jeg garantere syrefest i beina. Men her er målet å ikke gi seg. Hold ut!

Slik gjør du: Her skal du løpe i 4 minutter og pause i 2 minutter. Dette gjentar du til du har løpt 4 minutter, 4 ganger, altså 4 x 4. 

 

Lykke til!
 






Ditt navn her




Jeg er en 17 år gammel jente fra Bergen


Legg meg til som venn




Arkiv


· September 2016 · August 2016 · Juli 2016 · Juni 2016 · Mai 2016 · April 2016 · Mars 2016 · Februar 2016 · Januar 2016 · Desember 2015 · November 2015 · Oktober 2015 · September 2015 · Januar 2015 · November 2014 · April 2014 · Mars 2014 · November 2013 · Oktober 2013 · September 2013 · August 2013



Kategorier


· Blogg · Christmas · Dagens antrekk · Fashion · Foto · Hva har jeg med meg · Hvem er jeg · Hverdag · Innkjøp · Inspirasjon · Interiør/Home · Iphonebilder · Mat · New York 2013 · Reise · Selfies · Shoes · Sminke og skjønnhet · Spørsmål · Tips og triks · Ukens mål · Ukensspørsmål · Vegetar · Workout



Søk i bloggen




Linker


· blogg.no · Få din egen blogg!



Design







Denne bloggen er personlige ytringer fra utgiver av bloggen. All bruk av bilder, tekst eller video fra bloggen må avtales med bloggens ansvarlige utgiver.
Bloggen ligger på
blogg.no og annonser på bloggen selges av Mediehuset Nettavisen. Ansvarlig redaktør for Mediehuset Nettavisen er Gunnar Stavrum.

hits