Bukse - Cubus / Topp - Bikbok / Skinnjakke - Mango / Solbriller - Komono / Veske - Mansur Gavriel

 

 


 




 

 

 





 

 

Det beste jeg vet for tiden er taco. Alle slags varianter. Egentlig er det ikke den tradisjonelle tacoen jeg pleier lage nr jeg sier jeg lager taco, men alt som kan pakkes inn i en lompe gr under betegnelsen taco her i huset. Favoritten for yeblikket er kylling med salt, pepper og hvitlkpulver, friske grnnsaker, rmme og salsa og selvsagt lomper. Lomper m vre noe av det beste jeg vet! S mye gy man kan lage ogs smaker det jo s godt. I tillegg er disse mye sunnere enn tacolefser. En stor pluss hos meg hvertfall. Et annet tips og noe jeg m ha nr jeg spiser "taco" er fersk lime som man skviser over fr man spiser. Mmm s friskt og godt.




 



 

 

 


 

 

Kjole - Berskha / Sko - Mango / Veske - Mansur Gavriel / Solbriller - Komono

 

 

I dag er det faktisk sommer her i Bergen. Og til min store fortvilelse gikk jeg p skolen i bde bukse og strikkegenser. Det frste jeg gjorde nr jeg kom hjem var vrenge av meg klrne og hoppe i denne superkomfortable kjolen. Jeg kjpte den da jeg var i Barcelona i sommer. Har faktisk bare brukt den en gang siden jeg kjpte den. Har vrt s drlig vr i Bergen siden jeg kom hjem. Men n nr gradestokken viser godt over 25 grader kunne jeg endelig grave frem sommerkjolen igjen. Skoene er noen gamle favoritter som jeg kjpte p Mango for en god stund tilbake. Faktisk s selger jeg de p snapsale om du er interessert. Du finner snapsale-en min HER. Ha en fin dag ♥ 

 

 




 


 

Mmm s friskt og godt. Her om dagen da jeg verken hadde lyst p havregrt eller egg, fant jeg ut at jeg skulle prve meg p en smoothie bowl. En frisk og mettende variant. Denne inneholder en halv avokado, bringebr og vann ogs er den toppet med en banan og en neve spr kokosflak. Gleder meg allerede til teste ut flere forskjellige varianter.  

 




 

 



 

 

 

 

Denne uken startet med en 5 kilometers joggetur. Denne dagen var det ikke motivasjonen helt p topp, men likevel tok jeg p meg joggeskoene og fikk kten gjort. Flelsen etterp er s deilig. Som oftest nr jeg har anledning liker jeg f unnagjort dagens kt fr skolen begynner. Da har jeg god tid etter skolen til gjre det jeg vil  ♥  

 

 




 

 


 

 

 

Jeg virkelig elsker de sm detaljene. De man gjerne ikke legger merke til med en gang, men som man m se litt etter. Dette skinnbelte inspirert av western er en stor favoritt for yeblikket. Jeg fant det p Hennes & Mauritz da jeg var i Spania i sommer. Og det har vrt en stor hit siden.  

 

 









 




 



 

Blogge minst en gang om dagen - Blogging er noe jeg virkelig liker. Da slapper jeg skikkelig av. Dette er min hobby og det er dette jeg liker gjre p. Derfor skal jeg faktisk sette av tid til gjre det jeg liker, nemlig blogging. 

 



 

Ikke kjpe noe - Denne uken vil jeg prve ikke kjpe noen verdens ting. Jeg lever gratis hjemme og jeg skulle ikke hatt noen grunn til bruke penger p mat nesten hver eneste dag. Klr og ting har jeg ogs mer enn nok av.

 



 

Finne frem antrekk dagen fr - Hvor deilig er det ikke st og bare trkke i et ferdig planlagt antrekk? Helt fantastisk. Med dette sparer jeg mye tid og stress fr skolen. 

 

 

 

 





 

 

I dag er det sndag, og etter min mening en av ukens beste dager. P mine sndager liker jeg helst ikke ha noen planer. Ingen alarmer ingenting som vekker deg. Min drmme sndag er vkne i armene til kjresten, spise en sen, god og nringsrik frokost fr vi bruker resten av dagen p slappe av i sengen. Ahh deilig. P sndager liker jeg ogs gjre meg klar for neste uke. I dette innlegget tenkte jeg at jeg skulle dele mine beste tips til ting man kan gjre p en sndag. Selv liker jeg f gjort ting jeg gjerne ikke fr gjort i ukedagene i helgene. 

 

Dra p kino og se filmen du lenge har hatt lyst se

Ahhh hvor deilig og avslappende er det ikke dra p kino med noen man bryr seg om. Se en film man lenge har hatt lyst se men aldri har ftt tid til. Kjp med deg popcorn, smgodt, brus og alt du mtte nske. 

 



 

Fjelltur

Noen sndager har man mer energi enn man pleier. Da er det deilig koble av med en rolig fjelltur. Ring venninnen din eller bare g alene. Noen ganger trenger man vre litt alene, koble litt av. 

 

Filmkveld i sengen

Noen dager liker jeg bare tilbringe i sengen. Med en god serie eller film, sammen med den kjreste jeg vet. Spis frokosten, middagen og kveldsen i sengen. Ikke g ut av den mer enn du m. Bare kjenn p den deilige flelsen av sengetyet mot den bare kroppen.

 



 

Lag noe du virkelig har lyst p

Hjemmelaget pizza, brownies, pannekaker eller hva du mtte nske. Bruk god til og lag det gjerne fra bunnen. Inviter din beste venninne, din mor eller kjresten din med p matlagingen. S lager dere maten sammen og nyter den sammen etterp. 

 



 

Spakveld 

Jeg tror dette m vre mitt favoritt punkt p hele listen. Dere som har lest bloggen min vet at hver sndag prver jeg sette av litt tid til pleie av hud, kropp, hr og negler. Rett og slett en liten spakveld med meg selv fr en ny uke. Jeg er avhenging av at neglene ser fine ut og pleier derfor hver sndag og bytte ut slitt neglelakk. Ta deg en lang dusj, smr deg inn i gode kremer, ta ansiktsmaske og gjerne en hrkur. Har du ikke ansiktsmaske eller hrkur kan man lett lage en selv. Sk litt rundt p google s finner du alt du trenger. Min favoritt maske er som sagt fra Lusj. Bruker den enda og jeg ELSKER den!




 

 







 

 

Endelig fredags folkens! Ahh s deilig det skal bli med helg. Man setter s mye mer pris p helg nr man gr p skole. Denne uken har jeg ogs jobbet to dager, noe som gjr at det var litt ekstra godt med helg. Denne helgen skal jeg bare kose meg med gode venner, kjresten, mat og litt trening. Planen er ogs f gjort litt lekser. N venter jeg p at kjresten min skal komme p besk s vi kan lage noe god mat og se en film. Ahh deilig! Ha en fin fredag alle sammen.

 

 


 




 

 


 

 

Ny uke, nye ukens ml! Den forrige uken har mlene for blitt gjennomfrt litt snn halvveis. Jeg har ikke kommet skikkelig igang med rutinene jeg hadde fr sommer og jeg hadde nesten glemt hvor travelt det er g p skole. Lurer p hvordan det skal g nr jeg begynner p jobb denne uken. Har allerede uken fullbooket! Jaja, mange som klarer kombinere jobb, skole, venner og kjreste. S det skal nok g fint med meg ogs. Alt handler om prioriteringer! Denne uken vil jeg fokusere p skole og trening! Komme skikkelig igang med gamle rutiner.

 

Lage lunsj dagen fr - For spare litt tid og penger skal jeg denne uken lage lunsj kvelden fr. Jeg hper ogs at jeg skal f til lage en liten foodprep der jeg lager lunsj til noen dager nr jeg frst er i gang. 

 

Trene minst 5 ganger - Trening gir meg s mye. Bde selvtillit og energi. Derfor har jeg satt dette som et ml. Jeg tror jeg skal f til 6 kter denne uken, men vil jeg slappe av en dag skal jeg heller f lov til det. 5 kter er mer enn nok.

 

Drikke mer sitronvann - Sitron inneholder s mange viktige nringsstoffer og jeg leser stadig nye artikler om hvor bra sitron er for kroppen. N skal kroppen renses og jeg skal drikke hvertfall et glass med vann og sitron. Frisk, godt og bra for helsen. 

 

 




 

 

 





 

 

Csarsalat er noe av det beste jeg vet og i det siste har dette vrt det jeg har bestilt nr jeg har vrt ute spist. Men som mange vet s er ikke den salaten man fr p restaurantene spesielt sunne. Derfor tenkte jeg at jeg skulle prve meg p en her hjemme. Resultatet ble helt nydelig! Super raskt, enkelt og godt. Alt er laget fra bunnen noe som gir en mye bedre oversikt over hva man fr i seg. Dressingen lagde jeg superenkelt av en boks lett rmme, hvitlkpulver, pepper, lime og litt salt. Kyllingen bare stekte jeg hel fr jeg "rev" den opp slik som pulled pork. Mmmm. Etter det blandet jeg dressingen sammen med kyllingen. Krutongene lagde jeg ogs selv av ingrediensene under. Skjr skivene i passelige biter, str over krydder, vann og olivenolje og stek i ovnen til de er spr. 

 

Grove krutonger

 

1-2 grove skiver skjrt i biter

Pepper og hvitlkpulver

Olivenolje 

Vann

 

 




 



 

 

I en hektisk hverdag er ofte treningen som blir nedprioritert fordi folk gjerne tenker at trening det tar tid. Det er ofte jeg selv gjerne dropper treningen fordi jeg ikke har tid. Men det hele handler om prioriteringer. Med en plan for dagen er det lettere sette av en time til trening. For en time det er mer enn nok til at bde melkesyren og pulsen stiger. Derfor tenkte jeg dele mine mest effektive intervaller med dere. Dette er intervaller som tar alt fra 30 minutter til 45 minutter. Alt etter hvor mye tid du har. Men husk, det viktigste av alt nr det kommer til intervaller er velge en fart slik at du klarer fullfre alle intervallene du hadde planer om. Lp heller lik saktere og fullfr alle 10 lpene enn stoppe p 8. Husk ogs varme godt opp fr du begynner.



 

45/15

Disse intervallene er super effektiv og er de jeg bruker mest selv. Det jeg liker med disse er at man selv kan bestemme hvor lang og hvor hard kten skal vre.

Slik gjr du: Du lper i 45 sekunder fr du hopper av og setter beina p sidene i 15 sekunder, fr du gjentar dette s mange ganger du vil. Jeg pleier ta 10 eller 15, men har ogs tatt 20 nr jeg virkelig var i form. Prv gjerne frst med 10, ta deretter en pause p 2-3 minutter fr du lper 5 til. Etter noen ganger kan du ta vekk denne pausen og gjerne kte tempoet og legge til noen flere. Det viktigste er gjennomfre kten du har satt som ml.

 


 

1 min p / 30 sek av

Disse intervallene er hakke hardere enn de over. Her m man lpe litt lengre(gjerne p samme tempo som 45/15) og vil derfor gjerne kjenne mer p melkesyren og pulsen.

Slik gjr du: Du lper i 1 minutt ogs har du 30 sekunder pause fr du tar neste. Her pleier jeg ta 10 stykker. Men man kan ogs variere antallet her. Sett deg gjerne som ml at du skal klare 8, neste gang tar du 9 ogs 10. Og vips s klarer du 10 uten noe problem. Man regulerer ogs farten. Velg en fart du er komfortabel med og velg en fart slik at du klarer gjennomfre alle du hadde planlagt. Med tiden kan man ke tempoet og kanskje legge p noen ekstra intervaller. 

 

 



 

 

400m x 8

Disse prvde jeg for frste gang p onsdag og jeg digget de. Disse er tunge og gr litt mer p utholdenheten din. Perfekt for deg som ikke liker lpe s fort og kort, men som gjerne liker lpe litt lengre.

Slik gjr du: Start med et behagelig tempo og skru heller opp eller ned under lpet. Her skal du enkelt og greit lpe 400m fr du tar en pause p 30 sekunder og gjentar dette 8 ganger(eller det antallet du mtte nske). 

 

 

 

 

4x4

Disse intervallene svir bare jeg tenker p de. Definitivt de tyngste p denne listen. Det synes hvertfall jeg. Her kan jeg garantere syrefest i beina. Men her er mlet ikke gi seg. Hold ut!

Slik gjr du: Her skal du lpe i 4 minutter og pause i 2 minutter. Dette gjentar du til du har lpt 4 minutter, 4 ganger, alts 4 x 4. 

 

Lykke til!
 






Ditt navn her




Jeg er en 17 r gammel jente fra Bergen


Legg meg til som venn




Arkiv


September 2016 August 2016 Juli 2016 Juni 2016 Mai 2016 April 2016 Mars 2016 Februar 2016 Januar 2016 Desember 2015 November 2015 Oktober 2015 September 2015 Januar 2015 November 2014 April 2014 Mars 2014 November 2013 Oktober 2013 September 2013 August 2013



Kategorier


Blogg Christmas Dagens antrekk Fashion Foto Hva har jeg med meg Hvem er jeg Hverdag Innkjp Inspirasjon Interir/Home Iphonebilder Mat New York 2013 Reise Selfies Shoes Sminke og skjnnhet Sprsml Tips og triks Ukens ml Ukenssprsml Vegetar Workout



Sk i bloggen




Linker


blogg.no F din egen blogg!



Design







Denne bloggen er personlige ytringer fra utgiver av bloggen. All bruk av bilder, tekst eller video fra bloggen m avtales med bloggens ansvarlige utgiver.
Bloggen ligger p
blogg.no og annonser p bloggen selges av Mediehuset Nettavisen. Ansvarlig redaktr for Mediehuset Nettavisen er Gunnar Stavrum.

hits