Sko - Birkenstock / Skjørt - Hm / Topp - Hm / Veske - Mansur Gavriel / Klokke - Kjøpt på bloppis / Solbriller - Komono

Noen bilder fra gårsdagens antrekk da vi var tilbake i gamlebyen. Vi har virkelig falt for denne koselige "byen". I går var det marked der, hvor de solgte alt fra klokker og klær til mat og interiør. Jeg kjøpte meg noen tørket ananas. Og fy søren hvor gode de var! Ellers ble det en deilig paella på favoritt restauranten før vi tok bussen hjem for og nyte noen timer i solen.

Kjole - Bikbok / Sko - Birkenstock / Clutch - Kjøpt på bloppis / Klokke - Komono

Noen snapshots fra gårsdagens utflukt i Alcudia old town. En koselig liten by med masse spennende gater, restauranter og butikker. Vi prøvde også tapas for første gang her nede og det var helt nydelig. Vi var faktisk så fornøyd med maten og restauranten at vi skal tilbake i kveld bare for å spise middag. Men først skal vi ut og slappe av ved bassengkanten. Ha en fin dag snuppiser

Skjørt - Kjøpt på bloppis / Sko - Birkenstock / Topp - Hm / Klokke - Kjøpt på bloppis / Veske - Mansur Gavriel

The straw bag

God kveld fininger! I går tok vi turen innom Palma igjen. Denne gangen for å se på det store akvariet som ligger der, og for å titte litt i butikker. Deilig å gjøre litt andre ting en å ligge på stranden. Med meg hjem ble denne super fine strandvesken. En slik veske har ligget høyt på ønskelisten denne sommeren, og på hm fant jeg min favoritt. Billig var den også! I vesken har jeg plass til både kamera, badehådduk og diverse andre småting som man trenger med seg på stranden. Helt perfekt!

Kjole - Zara / Veske - Calvin Klein / Klokke - Kjøpt på bloppis / Sko - Birkenstock

Her om dagen tok vi turen til en spansk restaurant som ligger et stykke fra hvor vi bor. Restauranten ligger i en koselig gate full av liv. Her kunne vi nyte maten mens vi så på alle menneskene som gikk forbi. Jeg prøvde for første gang paella. Siden jeg har vært i Spania noen ganger nå og enda ikke smakt denne retten, måtte jeg bare prøve meg. Og gjett hva? Jeg digget det! Det er ingen tvil om at det er en spesiell rett, men også en veldig god en. Er du i Spania bør du virkelig prøve å bestille deg en paella.

Sko - Birkenstock / Bukse - Zara / Jakke - Zara / Topp - Bikbok / Clutch - Kjøpt på bloppis

Det er ikke mye som kan sammenlignes med nyvasket sengetøy. Nyvasket kropp i rent sengetøy! Åå jeg lengter allerede tilbake til hotellsengen. Bare nyte renheten sammen med en god bok. Det er virkelig helt herlig. Noe jeg er blitt flinkere til med årene er å bruke tid på meg selv. Og det å lese en bok er noe jeg sjeldent tar meg tid til. Derfor blir det ekstra spesielt når jeg sitter meg ned og nyter en god bok. Skikkelig balsam for sjelen!

Jeg starter dagen da vekkerklokken ringer kl 09.00. Jeg finner frem treningsklærne og joggeskoene før jeg går ut døren. Jeg løper lett ned til stranden og videre langs de lange strendene, mens jeg ser på alle menneskene som allerede er klar for stranden. Alarmen ringer da det er gått 20 minutter. Jeg snur og jogger hjem. Frokost med omelett og bacon lages mens styrken gjennomføres på kjøkkenet. Jeg vekker min kjære og vi nyter en god frokost. Når frokosten er i magen står en kald dusj for tur. Jeg smører meg inn i solkrem før jeg går ut for å ligge i solen.

Etter noen timer i solen er det klart for lunsj. Lunsjen bestiller vi fra hotellet. Jeg en god omelett mens min kjære en toast. Mett i magen og med et smil rundt munnen går vi tilbake til solsengene. Jeg nyter en god bok mens svetten renner. Det er klart for et kaldt bad. Bassenget er mye kaldere enn vi forestilte oss, så vi er kjapp opp igjen. Etter flere timer i solen begynner kroppen å bli sliten av solen. Nå er det tid for en varm dusj etterfulgt av en kjølig after sun.

Jeg har tatt på meg den hvite sommerkjolen og har krøller i håret. Det er klart for middag.

- - -

Slik går dagene her nede. Vi koser oss i hjel! I morgen skal dagen tilbringes på stranden og vi håper på å finne noe gøy vi kan fylle dagen med. Man blir fort lei av å ligge i solen hele dagen og det skal bli godt å gjøre noe annet.

Kjole - Zara / Sko - Nelly / Armbånd - Bikbok / Clutch - Mansur Gavriel / Jakke - Zara

På fredags natt ankom vi endelig leiligheten vår her i Alcudia. Det skal bli deilig med to uker i sol og varme. De to første dagene har vi brukt på å utforske stedet vi bor. Vi reiste også en tur til Palma for litt shopping. Når været ikke er på topp må man finne på andre ting, eller hva? Bildene over er fra utflukten til Palma. Nå har vi akkurat knipset bilder av kveldens antrekk så stay tuned!

I dag har jeg vært i bursdag til en av mine kjære besteforeldre. Kjempe koselig å se igjen familien som man gjerne ikke ser hver dag. Jeg er et skikkelig familiemenneske og elsker anledninger der hele gjengen samles. Familie betyr virkelig alt og litt til! I dag fikk det nye skjørtet være med i besøk. Jeg har ikke ord for hvor mye jeg digger det. Fargen, stoffet og passformen er helt perfekt.

Skjørt - Vintage / Sko - Hm / Topp - Bikbok / Ring - Hm

Nå om dagen jobber jeg litt for regn på fotballfeber her i Bergen. Og etter tre dager med titting, måtte jeg bare ha meg et par solbriller. Solbriller har lenge vært en stor favoritt. Og jeg går sjeldent noen plass uten. Nå har jeg brukt det samme paret i over 2 år, så nå var det på tide med noe nytt. Denne gangen gikk jeg for noen helt svarte Komono briller. Og jeg er helt in love!

Jeg har en kjærlighet for små detaljer. Her om dagen fant jeg mine gamle øreringer som jeg kjøpte for leenge siden, wii. Jeg kjøpte de på Glitter for en stund tilbake og har rett og slett glemt at jeg hadde de. Øreringene gir en kul detalj til ethvert antrekk. Disse passer like bra til favoritt t skjorta som til sommerkjolen. I dag ble de kombinert med en svart tee og en svart bukse med rette ben. Jeg virkelig elsker disse små ringene. Tenker jeg må skaffe meg et par i gull også!

Den tradisjonelle fredagstacoen ble byttet ut med et vellykket burgermåltid i dag. Nå som den store grillsesongen er her, går det en del burgere. Min favoritt er de man kjøper ferdig på matbutikken. Ahh noen mer saftige og smakfulle burgere må du leite lenge etter. Det er ikke ofte jeg tar meg tid til å lage meg en skikkelig burgermiddag, slik som den på bildene. Men siden det er fredag måtte jeg bare kjøre det fullt ut. Min burgertallerken består av søtpotetfries, salat med cherrytomater og rødløk, most avokado, ketsjup og sist men ikke minst sylteagurk. Sylteagurk er virkelig prikken over i'en. De hjemmelagde brøene fant jeg her. Et sunnere alternativ til hamburgerbrød. Mmm deilig.

På lørdag var jeg på Eirin, Cath og Julia sin pop up shop her i Bergen. Utrolig koselig og masse fint. Dette ballerinaskjørtet er en skattene som fikk bli med meg hjem. Jeg hadde aldri trodd at jeg kom til å ende opp med et slikt skjørt. Men da jeg så det visste jeg at det måtte jeg ha. Jeg elsker det sukkersøte utseende som jeg kan kombinere med litt røffere plagg. Skjørtet har allerede rukket å bli en av mine favoritter i klesskapet og jeg gleder meg allerede til jeg skal bruke det igjen.

En sunn og frisk kropp er noe jeg synes er veldig viktig. At kroppen får i seg nok grønnsaker og vitaminer. Etter jeg ble introdusert for juicing maskinen, har jeg vært helt hektet. I starten brukte jeg den mest for å få i meg rikelig med grønnsaker og smaken var ikke så viktig for meg. Men med tiden har jeg lært meg hva som passer sammen og hva som absolutt ikke smaker noe godt. Et enkelt tips er å ikke blande fargene på grønnsakene og frukten. Grønne epler med grønne grønnsaker smaker alltid godt. Og ikke glem lime eller sitron! Det er virkelig prikken over i'en. Nå i det siste har rødbetjuice blitt en stor favoritt. En enkel måte å få i seg alle de viktige vitaminene som rødbeter inneholder.

Min beste rødbetjuice

en halv sitron (uten skall)

3 hele rødbeter med skall

1 rødt eple

Jeg har med tiden blitt mer opptatt av en naturlige sminkelook. Heavy hudsminke og sterke farger på øyne og lepper? Ellers takk. Nå er det lett hudsminke og naturlige farger som gjelder. Sommeren er kommet og jeg klarer ikke en gang tanken på en svett foundation. Off nei! Når jeg føler for å pynte meg litt ekstra tar jeg gjerne på litt ekstra farge på leppene. Min favoritt for øyeblikket er en matt brun/rød leppestift fra Mac. Jeg påfører først et tynt lag med Korres sin lipbutter stick med solfaktor for litt ekstra fuktighet. Da føler jeg leppestifen sitter bedre og ser frisk ut gjennom hele dagen. Resultatet blir da ikke matte lepper, mer "shiny". Fargen heter matte taupe og passer like godt til hverdag som til fest.

Velkommen Juni! Endelig er den store sommermåneden kommet. Denne måneden er fylt med både ferie og andre spennende ting. Og den oser av inspirasjon og jeg skal nyte hver eneste dag. Kjenner jeg blir glad bare av å tenke på juni. Mai var en skikkelig fin måned og jeg har forventninger om at Juni skal bli hakke bedre. Med fint vær, gode venner og sist men ikke minst ferie. Allerede om 16 dager reiser jeg og min kjære til Alcudia sammen. Det blir vår andre ferie sammen og vi gleder oss masse begge to. Skal bli deilig å reise vekk bare oss to og bare nyte dagene.

Havregrøt er ikke noe favoritt hos meg. Ofte synes jeg havregrøt kan bli veldig tørt og søtt. Men etter jeg prøvde den såkalte kjøleskapsgrøten ble jeg frelst. Jeg lagde min egen variant med kokosmelk, yoghurt, chiafrø og litt sukrin. Resultatet ble en helt fantastisk grøt. Alt du gjør er å blande inn det du liker! Her gjelder det å prøve seg frem. Men husk å tilsette en del mer veske enn det du gjerne tror. Havregrynene og chiafrøene trekker inn mye vesken og den kan fort bli for tørr. Kjør på med litt ekstra kokosmelk for en saftig grøt. I min havregrøt finner du kokosmelk, yoghurt naturell, chiafrø, sukrin og friske bringebær. Bringebærene gjør grøten litt syrlig og ikke så søt. Et lite tips er å ta den med som lunsj. Dette gjorde jeg i går! Super enkelt og super godt. Da blandet jeg bare ingrediensene sammen i matboksen, også fikk havregrynene ligge i vesken i noen timer og vips var lunsjen klar.

Ditt navn her

Jeg er en 17 år gammel jente fra Bergen

Legg meg til som venn

· August 2016 · Juli 2016 · Juni 2016 · Mai 2016 · April 2016 · Mars 2016 · Februar 2016 · Januar 2016 · Desember 2015 · November 2015 · Oktober 2015 · September 2015 · Januar 2015 · November 2014 · April 2014 · Mars 2014 · November 2013 · Oktober 2013 · September 2013 · August 2013

· Blogg · Christmas · Dagens antrekk · Fashion · Foto · Hva har jeg med meg · Hvem er jeg · Hverdag · Innkjøp · Inspirasjon · Interiør/Home · Iphonebilder · Mat · New York 2013 · Reise · Selfies · Shoes · Sminke og skjønnhet · Spørsmål · Tips og triks · Ukensspørsmål · Workout

Søk i bloggen

Linker

· blogg.no · Få din egen blogg!

Design

Denne bloggen er personlige ytringer fra utgiver av bloggen. All bruk av bilder, tekst eller video fra bloggen må avtales med bloggens ansvarlige utgiver.
Bloggen ligger på
blogg.no og annonser på bloggen selges av Mediehuset Nettavisen. Ansvarlig redaktør for Mediehuset Nettavisen er Gunnar Stavrum.