Ville bare oppdatere dere med litt selfies og ønske dere en fin 1.desember. Bare herlige 23 (og litt til) dager til selve julaften. Jeg er flink å late som om jeg ikke bryr meg, men egentlig hopper jeg rundt som en glad liten nisse. I skrivende øyeblikk er julemusikken på fullt og jeg har akkurat pyntet ferdig mitt eget lille juletre. Førjuls bobla har offisielt nådd meg :-))

Heeeiisann, ville bare titte innom med noen freshe bilder av meg selv (selvdiggeren :-P) før vi stikker ut for å nyte deilige København.

Heihei, nå begynner det å bli en stund siden sist. Har vel ikke helt klart å finne balansen mellom skole, jobb, kjæreste, venner og blogging. Siden sist har jeg vært i bryllup, jobbet med skole og andre vanlige ting. Ville egentlig bare titte innom og si at fra nå av vil dere gjerne se meg litt oftere. Ha en fin kveld videre ♥

Endelig fredags folkens! Ahh så deilig det skal bli med helg. Man setter så mye mer pris på helg når man går på skole. Denne uken har jeg også jobbet to dager, noe som gjør at det var litt ekstra godt med helg. Denne helgen skal jeg bare kose meg med gode venner, kjæresten, mat og litt trening. Planen er også å få gjort litt lekser. Nå venter jeg på at kjæresten min skal komme på besøk så vi kan lage noe god mat og se en film. Ahh deilig! Ha en fin fredag alle sammen.

I dag har den kjæreste av de kjære bursdag. Jeg vet ikke hvem som gledet seg mest. Lys våken var jeg da vekkerklokken ringte 05.50. Som et lite barn løp jeg ut av sengen for å ordne en liten bursdagsfrokost med pannekaker og bursdagslys. Da kjæresten gikk på jobb stakk jeg på trening også var det bare å starte på middagen. Såå koselig med bursdag! Etter middag, gaveåpning og dessert ble det netflix i sengen hvor vi sovnet som en stein. Og nå kom vi akkurat hjem fra kino. En perfekt dag med den beste jeg vet.

Heei, nå begynner det å bli en stund siden sist. Jeg har rett og slett vært veldig opptatt og bare kost meg skikkelig. Men nå er jeg tilbake og vil poste innlegg når jeg har lyst og tid. Siden sist har jeg vært på Rihanna konsert, 2 uker i Spania og slappet av her hjemme med mine kjære.

Noen snapshots fra gårsdagens utflukt i Alcudia old town. En koselig liten by med masse spennende gater, restauranter og butikker. Vi prøvde også tapas for første gang her nede og det var helt nydelig. Vi var faktisk så fornøyd med maten og restauranten at vi skal tilbake i kveld bare for å spise middag. Men først skal vi ut og slappe av ved bassengkanten. Ha en fin dag snuppiser

Her om dagen tok vi turen til en spansk restaurant som ligger et stykke fra hvor vi bor. Restauranten ligger i en koselig gate full av liv. Her kunne vi nyte maten mens vi så på alle menneskene som gikk forbi. Jeg prøvde for første gang paella. Siden jeg har vært i Spania noen ganger nå og enda ikke smakt denne retten, måtte jeg bare prøve meg. Og gjett hva? Jeg digget det! Det er ingen tvil om at det er en spesiell rett, men også en veldig god en. Er du i Spania bør du virkelig prøve å bestille deg en paella.

Det er ikke mye som kan sammenlignes med nyvasket sengetøy. Nyvasket kropp i rent sengetøy! Åå jeg lengter allerede tilbake til hotellsengen. Bare nyte renheten sammen med en god bok. Det er virkelig helt herlig. Noe jeg er blitt flinkere til med årene er å bruke tid på meg selv. Og det å lese en bok er noe jeg sjeldent tar meg tid til. Derfor blir det ekstra spesielt når jeg sitter meg ned og nyter en god bok. Skikkelig balsam for sjelen!

Jeg starter dagen da vekkerklokken ringer kl 09.00. Jeg finner frem treningsklærne og joggeskoene før jeg går ut døren. Jeg løper lett ned til stranden og videre langs de lange strendene, mens jeg ser på alle menneskene som allerede er klar for stranden. Alarmen ringer da det er gått 20 minutter. Jeg snur og jogger hjem. Frokost med omelett og bacon lages mens styrken gjennomføres på kjøkkenet. Jeg vekker min kjære og vi nyter en god frokost. Når frokosten er i magen står en kald dusj for tur. Jeg smører meg inn i solkrem før jeg går ut for å ligge i solen.

Etter noen timer i solen er det klart for lunsj. Lunsjen bestiller vi fra hotellet. Jeg en god omelett mens min kjære en toast. Mett i magen og med et smil rundt munnen går vi tilbake til solsengene. Jeg nyter en god bok mens svetten renner. Det er klart for et kaldt bad. Bassenget er mye kaldere enn vi forestilte oss, så vi er kjapp opp igjen. Etter flere timer i solen begynner kroppen å bli sliten av solen. Nå er det tid for en varm dusj etterfulgt av en kjølig after sun.

Jeg har tatt på meg den hvite sommerkjolen og har krøller i håret. Det er klart for middag.

- - -

Slik går dagene her nede. Vi koser oss i hjel! I morgen skal dagen tilbringes på stranden og vi håper på å finne noe gøy vi kan fylle dagen med. Man blir fort lei av å ligge i solen hele dagen og det skal bli godt å gjøre noe annet.

På fredags natt ankom vi endelig leiligheten vår her i Alcudia. Det skal bli deilig med to uker i sol og varme. De to første dagene har vi brukt på å utforske stedet vi bor. Vi reiste også en tur til Palma for litt shopping. Når været ikke er på topp må man finne på andre ting, eller hva? Bildene over er fra utflukten til Palma. Nå har vi akkurat knipset bilder av kveldens antrekk så stay tuned!

Velkommen Juni! Endelig er den store sommermåneden kommet. Denne måneden er fylt med både ferie og andre spennende ting. Og den oser av inspirasjon og jeg skal nyte hver eneste dag. Kjenner jeg blir glad bare av å tenke på juni. Mai var en skikkelig fin måned og jeg har forventninger om at Juni skal bli hakke bedre. Med fint vær, gode venner og sist men ikke minst ferie. Allerede om 16 dager reiser jeg og min kjære til Alcudia sammen. Det blir vår andre ferie sammen og vi gleder oss masse begge to. Skal bli deilig å reise vekk bare oss to og bare nyte dagene.

Sommerferien nærmer seg mer og mer for hver dag som går. Jeg har siste vurdering før jeg kan ta "sommerferie" på fredag (om jeg er en av de heldige som slipper eksamen). Med strålende sol ute er det ikke lett å skulle sette seg ned for å lese. Jeg bruker hver minste anledning til å sette meg ut i solen. Bare legge fra meg bøkene i noen minutter, lukke øynene og nyte det fine været.

- - -

Ny uke, nye muligheter. Det er mandag og fridag. Deilig med litt fri etter noen hektiske uker på skolen. Dagen i dag skal brukes til å klargjøre alt til den store dagen imorgen. Kjenner jeg gleder meg mer og mer for hvert år som går til 17.mai. Bare være sammen med familien, venner og de man er mest glad i. God mat, tradisjoner og ikke minst bunad. En fantastisk dag!

Mathilde Oddekalv

Jeg er en 17 år gammel jente fra Bergen

Legg meg til som venn

· Desember 2016 · November 2016 · Oktober 2016 · September 2016 · August 2016 · Juli 2016 · Juni 2016 · Mai 2016 · April 2016 · Mars 2016 · Februar 2016 · Januar 2016 · Desember 2015 · November 2015 · Oktober 2015 · September 2015 · Januar 2015 · November 2014 · April 2014 · Mars 2014 · November 2013 · Oktober 2013 · September 2013 · August 2013

· Blogg · Christmas · Dagens antrekk · Fashion · Foto · Hva har jeg med meg · Hvem er jeg · Hverdag · Innkjøp · Inspirasjon · Interiør/Home · Iphonebilder · Mat · New York 2013 · Reise · Selfies · Shoes · Sminke og skjønnhet · Spørsmål · Tips og triks · Ukens mål · Ukensspørsmål · Vegetar · Workout

Søk i bloggen

Linker

· blogg.no · Få din egen blogg!

Design

Denne bloggen er personlige ytringer fra utgiver av bloggen. All bruk av bilder, tekst eller video fra bloggen må avtales med bloggens ansvarlige utgiver.
Bloggen ligger på
blogg.no og annonser på bloggen selges av Mediehuset Nettavisen. Ansvarlig redaktør for Mediehuset Nettavisen er Gunnar Stavrum.